Trabzon’da 4 Mayıs’ta yol kenarındaki meskenin duvarına çarpıp devrilen yolcu midibüsündeki 5 kişinin yaşamanı yitirdiği, 38 kişinin de yaralandığı kazada, frenlerin tutmadığı argümanları üzerine büyükşehir belediyesince 2 müfettiş görevlendirildi. Teknik incelemelerde; rampa yüklü güzergahta midibüsün fren aksamının 26 durak boyunca çalıştığı tespit edildi. İncelemede ayrıyeten, kazanın yaşandığı virajda imdat fren sisteminin de şoför tarafından devreye alınmadığı ortaya çıktı.
Kaza, 4 Mayıs’ta Akçaabat’ın Dörtyol Mahallesi’nde meydana geldi. Adem Bayraktar (37) idaresindeki Büyükşehir Belediyesi’ne ilişkin 61 K 737 plakalı yolcu midibüsü, yokuş inerken virajda şoförünün denetimi kaybetmesi sonucu yol kenarındaki konutun duvarına çarpıp, devrildi. İhbar üzerine kaza yerine sıhhat, AFAD, UMKE, itfaiye, jandarma ve polis takımı sevk edildi. Sıhhat takımının yaptığı denetimde, midibüsteki Fadime Akgün (55), Azra Akgün (4), Yusuf Değirmenci (65) ve Ayşe Zengin’in (55) ömrünü yitirdiği belirlendi. Yaralanan 39 kişi ise ambulanslarla kentteki hastanelere kaldırılırken, kazadan 1 gün sonra Neriman Aslan (67) da kurtarılamadı. Kazada ölenler, toprağa verilirken, yaralılarından kimileri tamamlanan tedavileri sonrası taburcu edildi. Tedavisi süren 5 kişinin ise sıhhat durumunun ciddiyetini koruduğu bildirildi.
Tedavisinin akabinde gözaltına alınan, tabirinde “Fren tutmadı, yokuş aşağıya gittiğim için de suratım katlandı” diyen şoför Adem Bayraktar, ‘Taksirli mevte ve yararlanmaya neden olmak’ hatasından tutuklandı.
SORUŞTURMAYA İKİLİ MÜFETTİŞ
Kentte kedere neden olan kazayla ilgili başlatılan isimli ve idari soruşturmada büyükşehir belediyesi de 2 müfettiş görevlendirildi. Müfettişler, kazadan yaralı kurtulan birçok kişinin yanı sıra ulaştırma dairesinde ilgililerin de sözlerine başvurdu, güzergah boyunca midibüse ilişkin kayda alınan kroki ve sürat göstergelerini mercek altına aldı.
FRENLER 26 DURAKTA ÇALIŞMIŞ
Teknik incelemelerde; rampa yüklü güzergahta midibüsün fren aksamının 26 durak boyunca çalıştığı, kazanın meydana geldiği 27’nci durağa yakın virajda imdat fren sisteminin de şoför tarafından devreye alınmadığı ortaya çıktı. Rutin denetimleri yapılıp, 2 ay evvel muayeneden geçtiği belirtilen midibüsün, bahse husus krokide; viraja 39,4 kilometre süratle girdiği, kaza öncesi suratının ise olağan olduğu tespit edildi. Kazanın nedeninin yapılacak kapsamlı incelemenin akabinde ortaya çıkacağı bildirildi.
Öte yandan kazaya ait Trabzon Büyükşehir Belediye Olağan Meclis Toplantısı’nda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluğu, çok üzüldükleri ve yaralıların durumlarıyla yakından ilgilendiklerini belirterek, “Çok üzüldüğümüz, sarsıldığımız bir kaza oldu. 4 senden bu tarafa toplu ulaşım sistemimizde hiç ölümlü kaza olmamıştı. 2 müfettiş arkadaşımızı idari soruşturma kapsamında görevlendirdik. Belediyemiz olarak kurumsal manada bir ihmal ya da kusur varsa gereğinin yapılması manasında biz üzerimize düşeni sonuna kadar yapacağız. Ölenlere rahmet, etkilenen ailelere geçmiş olsun diliyoruz; rabbim beterinden koruma eylesin” dedi. (HABER MERKEZİ)