Her şey bir öğretmeni sevmekle başladı! Hayalinde bile yokken onların meleği oldu

İhsan Kartoğlu, 1996 yılında Rize’nin Çayeli ilçesinde dünyaya geldi. Bir abla ve kendinden küçük bir kız bir de erkek kardeşe sahip olan İhsan, konutun ikinci çocuğuydu. Annesi konut hanımı, babası ise Çayeli Bakır İşletmeleri’nden emekliydi. Ailecek düğün salonu işletiyorlardı. Anne ve babası İhsan’ın öğretmen olmasını çok istiyordu. Bilhassa de babası bu bahiste çok ısrarcıydı, oğlu devlet memuru olmalıydı. İhsan ise öğretmen olmak istemiyordu ancak babasının da takdirini kazanmalıydı, kazandı da. Üniversitede eğitim fakültesini tercih etti. Lakin hâlâ niyeti öğretmen olmak değildi, çünkü bu büyük bir sorumluluk gerektiriyordu. Bir taraftan okuyan öbür taraftan da düğün salonunu işleten İhsan’ın aklında üniversiteyi bitirdikten sonra akademik meslek yapmak vardı fakat hiçbir şey düşündüğü üzere olmadı.

İhsan Kartoğlu ve ailesi

İhsan, üniversiteyi bitirdi ve 2019’un eylül ayında Kars’ın Arpaşehir ilçesinin Okçuoğlu Köyü’ne öğretmen olarak atandı. Aslında 40 tercih yapmıştı ve bunların içerisinde Kars yoktu. İhsan, “Yaptığım 40 tercihin hiçbirine atanamadım. 41’inci tercihimi devlet beni gereksinim olan bir yere atasın biçiminde işaretledim. İhtiyaç olan vilayet Kars oldu. Mukadderat beni buraya getirdi” dedi.

“Bir sabah telefonuma gelen Kars’ın Arpaşehir ilçesinin Okçuoğlu Köyü’ne atandınız mesajıyla uyandım. Hemen atandığım okulu görmek için internette araştırma yaptım. Haritalarda çıkmadığı üzere ne pozisyonu ne de fotoğrafı vardı. Aileme durumu anlattım ve birlikte okula bakmak için Kars’a gittik. Ancak okulu bulmakta zorluk çektim. Çünkü hiç köy okulu görmemiştim. Rize merkezde yaşıyorduk ve okulum çok katlıydı. Kars’taki okul ise tek katlı ve çok küçüktü. ‘Ben burada mı öğretmenlik yapacağım’ dedim. Yaz mevsimi olduğu için okul kapalıydı, dışardan görebildiğim kadar baktım. Fakat hâlâ içimde öğretmen olma isteği yoktu. Her an ailemden ‘Burada yapamazsın demelerini’ bekledim. Lakin istediğim kelamlar ağızlarından çıkmadı.”

İlkinde öğretmenlik yapacağı okulu görmek için Kars’a giden İhsan, ikinci gidişince öğrencileriyle tanıştı. İhsan o anı, “Öğretmen olarak birinci dersime girdim. Öğrencilerin hepsi al yanaklı bir halde gözümün içine baktı. Bana muhtaçlıkları olduğunu hissettim. O bakışı onlardan aldıktan sonra ‘Ben bu mesleği yapabilirim’ dedim. O gün yola çıktım, şu an buradayım ve çok mutluyum” diyerek anlattı.

BİSİKLET ARMAĞAN ETTİLER

İhsan, o günden sonra öğrencilerine yalnızca öğretmenlik yapmadı. Tıpkı vakitte onların en düzgün arkadaşı oldu. Öğrencilerini memnun etmek için elinden ne geliyorsa yaptı. Kendisi 26 yaşındaydı ve bugüne kadar hiç Anıtkabir’e gitme fırsatı olmamıştı. Bursa Belediye Başkanı Alinur Aktaş, İhsan ve öğrencilerini Anıtkabir’e götürme kelamı verdi. İhsan çok sevinmişti lakin aileler sıcak bakmadığı için gidemediler. Alışılmış İhsan bu duruma çok üzüldü fakat elinden gelen bir şey yoktu. Ancak geçen yıl Ankara’daki özel bir kolej her öğrenciye bisiklet armağan etti. Yaşanan o memnunluğu gördükten sonra da köye gelmeye karar verdiler. Bu tanışma Anıtkabir davetiyle taçlandı.

‘BİRLİKTE ANITKABİR’E GİTTİK’

İhsan bu sefer yapılan daveti geri çevirmek istemiyordu. Çabucak bir veli toplantısı yaptı ve velilere,?“Ankara’ya gitme dururumuz var. Yaşadığınız tedirginliği anlıyorum fakat bu fırsatlar da bir daha gelmiyor. Ben Ankara’ya gittim lakin Anıtkabir’e gitmek nasip olmadı. Bu çocuklar da bir daha hangi yaşlarında Anıtkabir’e gitme fırsatı yakalayacak ya da okulca gitme tecrübesi yaşayacak. Eminim ki birçoğunun fırsatı olmayacak. O yüzden çocukları bana, beni de Allah’a emanet edin ve bize müsaade verin gidelim” dedi. Konuşma tesirli oldu ve velilerin onayıyla Anıtkabir gezisi gerçekleşti. Arkadaşlarıyla birlikte aktiflik yapmaları ve buna öğretmenlerinin dahil olması çocuklar için unutulmaz bir tecrübe oldu. Tahminen de yaşadıklarını bir ömür unutmayacaklardı.

“Her şeyden öte bu çocukların birçoğu ben okula öğretmen olarak geldiğimde köyden bile dışarı çıkmamıştı. Biz orta ara Kars seyahatleri yapıyorduk. Doğum günü olan çocukları merkeze götürüp, istediği her şeyi yapıyor ve onlara keyifli bir gün ikram ediyorduk. Kendilerini özel hissetmesini sağlıyorduk. Bunu yaşayan çocukların hepsi teşekkür edip, çok hoş kelamlar söylüyorlar. Bir gün Elif isimli öğrencime doğum gününde kıyafet almak için dolaşıyorduk. Birden bana sarıldı ve ‘sen meleksin, melek’ dedi. O anı unutamıyorum. Genelde çok uygun kalpli olduğumu söylüyorlar lakin Elif’in çok içten bir söyleyişi vardı. Beni çok etkiledi.”

‘ÖĞRENCİLERİMİN YAŞINA İNMEYE ÇALIŞIYORUM’

İlkokulu üç öğretmenle bitirmek zorunda kalan İhsan, maalesef bu bahiste örnek alabileceği bir öğretmene denk gelememişti. “Hep olumlu olaylardan deneyim kazanmazsınız, olumsuz olaylar da size deneyim katar” diyen İhsan, “Neyi yapmamam gerektiğini çok güzel biliyorum. Kendi makus tecrübelerimi çocuklara yaşatmamaya çalışıyorum. Aslında çocuklarla yaşadığım yeterli ilgi oradan geliyor. Yaşım küçük, ben de çocuk sayılırım. Öğrencilerim 10-11 yaşlarında. Ortamızda 15 yaş olduğu için nesil farkı çok fazla yok. Onları çok düzgün anlayabiliyorum. Onların yaşına inmeye çalışıyorum. Teneffüste bu biçimde arkadaşlık yürütüyoruz. Fakat derste her şey değişiyor” diyerek öğrencileriyle kurduğu sıkı bağı anlattı.

HER ŞEY BİR ÖĞRETMENİ SEVMEKLE BAŞLAR!

Peki her şey bir öğretmeni sevmekle mi başlar? İhsan bu soruyu, “Bence o denli zira tekrar kendi okul hayatımdan yola çıkarak meslek hayatımı sürdürüyorum. Sait Faik Abasıyanık’ın ‘Her şey bir insanı sevmekle başlar’ kelamını bilirsiniz. Ben bu kelamı kendi mesleğime uyarladım ve ‘Her şey bir öğretmeni sevmekle başlar’ dedim. Çünkü bir öğrenci belirli devirler de matematik dersini sever, belirli periyotlarda sevmez. Bunun nedeni öğretmenlerin periyot dönem değişmesi. Zira bakınca matematik birebir matematik. Örneğin ben ortaokulda bir periyot matematiği çok sevdim. Zira o derse gelen öğretmenimi seviyordum. Bir devir de matematiği hiç sevmedim. Zira matematik dersine gelen  öğretmen beni haksız yere dersten atmıştı. Ona sinirlendiğim için de artık ders hoşuma gitmiyordu. Burada ana faktör alışılmış ki öğretmen” diyerek cevapladı.

‘Benim de bir öyküm var’ diyorsan, en değerli konuğumuz olarak seni de bekliyoruz: [email protected]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir